אזהרת מסע - סכנות וזיהומים בטיסות ובחדרי מלון

מאת קימברלי קלארק פרופשיונל
03/08/2015


 

בתי מלון בכל העולם יודעים זה מכבר שתיירות עסקית היא חלק משמעותי בפעילותם. כ-70% מהאורחים בבתי המלון הם אורחים עסקיים, וההערכות מדברות על עליה בהיקף התיירות העסקית לכדי כ-75% מתפוסת המלונות בשנתיים הקרובות. נשאלת השאלה, כיצד בית מלון יכול להוביל בתחרות כה רחבה כאשר רבים מהמלונות מציעים בימינו חבילות אירוח זהות ודומות. ובכן, כמו במקרים רבים, גם כאן הפרטים הקטנים הם אלה אשר יכולים לעשות את ההבדל. אנו מדברים כמובן על ניקיון ושמירה על היגיינה בבתי מלון, באזורים הפרטיים והמשותפים כאחד.

 

היגיינה בבתי מלון

 

70% מהאורחים בבתי המלון באירופה: ניקיון הוא הפרמטר החשוב ביותר

מחקר שנערך לאחרונה על ידי אוניברסיטת "הוטלסקול" בהאג, מצא כי כמעט 70% מהאורחים בבתי המלון רואים בניקיון וברמת ההיגיינה את הפרמטרים החשובים ביותר עבורם בטרם הם ממליצים על המקום לחברים או עמיתים לעבודה. כאשר נתונים אלה מתחברים עם כך שמרבית האורחים מקבלים החלטה לגבי מלון לפי המלצות ודירוגים בפלטפורמות שונות, החשיבות שמאחורי שמירה על היגיינה נאמרת ביתר שאת. כמו כן, מהמחקר שנערך באוניברסיטת "הוטלסקול" עלה גם שכ-82% מהאורחים שעברו חוויה לא נעימה מבחינת ניקיון בבית מלון סיפרו על כך לבני משפחתם, כ-75% לא חזרו לבית המלון המדובר לאחר מכן, וכ-72% הגדילו לעשות כאשר המליצו לאחרים להתרחק מהמקום.

לא בכדי, מלונות משקיעים משאבים רבים בהעמדת חוויית אירוח בריאה ונקייה לאורחיהם, משלב הקבלה ועד הצ'ק-אאוט. קימברלי קלארק פרופשיונל, אשר מסייעת לבתי מלון יוקרתיים בארץ ובעולם להעמיד סטנדרט בלתי מתפשר של היגיינה, מגישה לכם כעת את הכללים המרכזיים בדרך לעיצוב חוויית אירוח בריאה.

 

שלב ראשון – אפיון בית המלון ואיתור ה"נקודות החמות"

בשלב הראשון, בית המלון צריך לבחון היטב את התנהלותו במתחמים השונים, הפרטיים והציבוריים כאחד. במסגרת בחינה זו, יש לבדוק מהן ה"נקודות החמות" אשר עליהן חשוב לשים דגש. למשל, חדרי אורחים, חדרי נוחיות, חדר אוכל, לובי, חדר כושר וכדומה. בכל אחד מהחללים הללו, בית המלון חייב לזהות את הנקודות הספציפיות אשר מבקשות תשומת לב מיוחדת. לדוגמה, אזור המיטה בחדר האורחים או חדרי השירותים בלובי המפואר.

 

מלון3

 

שלב שני – התאמת פתרונות היגייניים ברמה גבוהה

השלב השני בדרך ליצירת סביבת אירוח בריאה כולל בחירה של פתרונות היגיינה ברמה גבוהה. למשל, דיספנסר לסבון ולמגבות נייר לשירותים, מתקן אלקטרוני לסבון, מתקן לייבוש ידיים, נייר טואלט איכותי ועוד. פתרונות היגייניים אלה מספקים מענה בכמה מישורים. ראשית, עליהם להתמודד עם נפח שימוש רב ועל כן להציג דרישות תחזוקה מעטות. שנית, התקנתם צריכה להיות במקומות נכונים אשר מעודדים שימוש ומניעים את האורחים והעובדים לפעולה. שלישית, היות שבית מלון נמדד ביוקרתו ונראותו, מתקנים חיצוניים לשמירה על היגיינה אמורים להתכתב עם האלמנטים העיצוביים בחלל ולשדר דקורטיביות וסגנון.

 

 מלון2

 

שלב שלישי – תחזוקה שוטפת

בתי מלון עובדים בעומסים שונים לאורך השנה, וכל השירותים והמוצרים אשר עומדים לרשות האורחים זקוקים לתחזוקה שוטפת. היות שפתרונות היגיינה תמיד חייבים לספק את הסחורה, והיות שחוסר, ולו הקטן ביותר, עלול לגרום נזק תדמיתי רב, בחירת פתרונות היגיינה צריכה להיעשות תוך כדי חשיבה ארוכת טווח.

 

לסיכום

שמירה על היגיינה בבית מלון היא לא רק חלק בלתי נפרד מחוויית האירוח שהמקום מעמיד לרשות לקוחותיו. למעשה, בימים בהם בתי מלון נמדדים על הפרטים הקטנים ביותר, ומכיוון שהיגיינה וניקיון הם פרמטרים שחשובים לכל לאורחים בלי יוצא מן הכלל, אין להקל ראש בהתקנת פתרונות היגיינה ברמה גבוהה. פתרונות היגיינה איכותיים ביחד עם שמירה קונסיסטנטית על ניקיון אזורים משותפים ופרטיים, יעניקו למתארחים במקום את התחושה הרצויה. כלומר, יהפכו אותם לאורחים קבועים אשר חוזרים לבית המלון פעם אחר פעם אחר פעם.